Αριθμ. 25200 - 8/11/2011 - Συγχώνευση φορέων εποπτευομένων από τον Υπουργό Π.Ε.Κ.Α.

Αριθμ. 25200 - 8/11/2011 - Συγχώνευση φορέων εποπτευομένων από τον Υπουργό Π.Ε.Κ.Α.

ΘΕΜΑ: Συγχώνευση φορέων εποπτευομένων από τον Υπουργό Π.Ε.Κ.Α.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

Έχοντας υπόψη

α) τις διατάξεις της υπ' αριθμ. 2876/2009 απόφασης του Πρωθυπουργού «Αλλαγή τίτλων Υπουργείων» (ΦΕΚ Β' 2234/2009) και της υπ' αριθμ. 2877/2009 απόφασης του Πρωθυπουργού «Καθορισμός σειράς τάξης υπουργείων» (ΦΕΚ Β'2234/2009)

β) τις διατάξεις του π.δ. 189/2009 «Καθορισμός και ανακατανομή των αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» (ΦΕΚ Α' 221/2009), του π.δ. 24/2010 «Ανακαθορισμός των αρμοδιοτήτων των Υπουργείων και τροποποιήσεις του Π.Δ. 189/2009» (ΦΕΚ Α'56/2010) και του π.δ. 63/2011 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ Α'145/2011)

γ) τις διατάξεις των άρθρων 1 παρ. 6 και 3 παρ. 4 του Ν. 3429/2005 όπως ισχύει

δ) τις διατάξεις του άρθρου 14Β παρ. 2 του Ν. 3429/2005 όπως προστέθηκε με το άρθρο 66 παρ. 1 του Ν. 4002/2011

ε) τις διατάξεις του άρθρου 34 του Ν. 4024/2011

στ) τις διατάξεις του π.δ/τος 325/2000 (ΦΕΚ Α'266/ 8.12.2000)

ζ) τις διατάξεις των άρθρων 24 παρ. 1 του Ν. 2742/1999

η) τις διατάξεις του Ν. 272/1976 εκδίδουμε την κάτωθι απόφαση:

Άρθρο 1: Υπαγωγή του ΕΚΠΑΑ στο καθεστώς των ΔΕΚΟ - Συγχώνευση με απορρόφηση του ΙΓΜΕ από το ΕΚΠΑΑ - Μετονομασία του ΕΚΠΑΑ σε Εθνικό Κέντρο Βιώσιμης και Αειφόρου Ανάπτυξης

1. Το νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα με την επωνυμία Εθνικό Κέντρο Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΚΠΑΑ), που ιδρύθηκε με τη διάταξη του άρθρου 24 παρ. 1 του Ν. 2742/1999, υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Κεφαλαίου Α' του Ν. 3429/2005, οι οποίες εφαρμόζονται ανάλογα.

2. Συγχωνεύονται τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα με την επωνυμία «Εθνικό Κέντρο Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης» και «Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών», που ιδρύθηκαν με το άρθρο 24 παρ. 1 του Ν. 2742/1999 και τον Ν. 272/1976 αντίστοιχα, με απορρόφηση του δεύτερου από το πρώτο, το οποίο και μετονομάζεται σε «Εθνικό Κέντρο Βιώσιμης και Αειφόρου Ανάπτυξης» (ΕΚΒΑΑ).

3. Σκοποί του Κέντρου είναι:
α) Η παροχή αντικειμενικών, αξιόπιστων και συγκρίσιμων πληροφοριών για το περιβάλλον προς δημόσιους και ιδιωτικούς χρήστες, η ταξινόμηση και η επεξεργασία τους.
β) Η επιστημονική συμβολή στην επεξεργασία, εφαρμογή και αξιολόγηση πολιτικών, προγραμμάτων και μέτρων που αφορούν το περιβάλλον και τη βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη, στο πλαίσιο και των διεθνών και ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της χώρος, η αντίστοιχη επιστημονική υποστήριξη της Διοίκησης και η υποβολή προτάσεων στους αρμόδιους φορείς.
γ) Η ευρεία διάδοση των πληροφοριών για το περιβάλλον και η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα περιβάλλοντος και βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης.
δ) Η γεωλογική μελέτη της χώρας και η έρευνα του υπόγειου πλούτου της (ορυκτές ύλες, υπόγειοι υδάτινοι πόροι, γεωνεργειακές πρώτες ύλες κ.λπ.).
ε) Η επιστημονική συμβολή στην εκμετάλλευση και την αξιοποίηση του υπόγειου πλούτου της χώρας.

4. Για την επίτευξη αυτών των σκοπών το Κέντρο ασκεί τις εξής αρμοδιότητες:
α) Συλλέγει, επεξεργάζεται και διαχειρίζεται στοιχεία που προέρχονται από τράπεζες δεδομένων και δίκτυα πληροφοριών σχετικών με το περιβάλλον. Ειδικότερα, έχει την επιστημονική εποπτεία και καθοδήγηση του Εθνικού Δικτύου Πληροφοριών Περιβάλλοντος (ΕΔΠΠ), καθώς και άλλων τραπεζών περιβαλλοντικών πληροφοριών και δεδομένων που λειτουργούν στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, και παρέχει σε αυτές κάθε δυνατή λειτουργική και τεχνολογική υποστήριξη.
β) Υποστηρίζει το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής στην κάλυψη των υποχρεώσεων της χώρας προς τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος.
γ) Προτείνει μέτρα, μεθόδους και δράσεις για το συντονισμό της δραστηριότητας των αρμοδίων φορέων στον τομέα του περιβάλλοντος.
δ) Παρακολουθεί και αξιολογεί την εφαρμογή των διεθνών συμβάσεων και της κοινοτικής νομοθεσίας για το περιβάλλον.
ε) Συντάσσει ετήσια έκθεση με την οποία αποτιμά την κατάσταση του περιβάλλοντος και προβαίνει σε εκτιμήσεις για τους στόχους, τις κατευθύνσεις και τα μέτρα της πολιτικής που αποσκοπεί στη βιώσιμη και αει φόρο ανάπτυξη και την οποία υποβάλλει στον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής αλλαγής με απώτερο στόχο την ευρύτερη δυνατή δημοσιότητα.
στ) Επεξεργάζεται και προτείνει μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα προγράμματα δράσης για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη και αναλαμβάνει την παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής τους.
ζ) Παρέχει επιστημονική και τεχνική στήριξη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής καθώς και σε άλλα αρμόδια υπουργεία για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων και την επεξεργασία και εφαρμογή σχεδίων, προγραμμάτων και δράσεων που επιβάλλονται από το εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές δίκαιο, καθώς επίσης και για την κατάρτιση των εκθέσεων που προβλέπονται από τις κοινοτικές οδηγίες και κανονισμούς για το περιβάλλον.
η) Υποστηρίζει το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καθώς και άλλους αρμόδιους δημόσιους φορείς, στη διαμόρφωση, προώθηση και εφαρμογή διεθνών συνεργασιών της χώρας για θέματα περιβάλλοντος.
θ) Επεξεργάζεται και εισηγείται μέτρα προληπτικής πολιτικής για το περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό διατυπώνει εκτιμήσεις για τις ενδεχόμενες περιβαλλοντικές επιπτώσεις των τομεακών αναπτυξιακών πολιτικών και εισηγείται μέτρα για την ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής διάστασης στις δημόσιες πολιτικές και ιδίως στις πολιτικές γεωργίας, βιομηχανίας, τουρισμού, μεταφορών και ενέργειας, καθώς και στην οικιστική πολιτική και την πολιτική κατοικίας.
ι) Αναλαμβάνει την εκπόνηση ή εκτέλεση ή τεχνική στήριξη εθνικών, κοινοτικών και διεθνών προγραμμάτων και δράσεων που αφορούν το περιβάλλον και τον υπόγειο πλούτο της χώρας και σχετίζονται με τη βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη.
ια) Μελετά τη γεωλογική δομή της χώρας και συντάσσει σχετικούς χάρτες.
ιβ) Ερευνά τη χώρα με σκοπό τον εντοπισμό ωφέλιμων και εκμεταλλεύσιμων ορυκτών.
ιγ) Εκπονεί μελέτες εκμετάλλευσης και αξιοποίησης των ορυκτών υλών της χώρας.
ιδ) Ερευνά και μελετά ζητήματα σχετικά με τους υπόγειους υδάτινους πόρους της χώρας.
ιε) Ερευνά και μελετά ζητήματα σχετικά με τις γεω ενεργειακές πρώτες ύλες.
ιστ) Διεξάγει μεταλλευτική έρευνα και μελέτη μεταλλευτικών και λατομικών περιοχών καθώς και έρευνα ουρανιούχων κοιτασμάτων.
ιζ) Διαχειρίζεται, προς χάριν του δημόσιου συμφέροντος και κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας, τα στοιχεία των ερευνών του, τις μελέτες και τις προσφερόμενες υπηρεσίες του (εργαστηριακές υπηρεσίες, πιστοποιήσεις, γνωμοδοτήσεις κ.λπ.).
ιη) Διοργανώνει και συμμετέχει σε πρότυπα προγράμματα κατάρτισης και επιμόρφωσης για θέματα περιβάλλοντος και βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης καθώς επίσης και σε συνέδρια, ημερίδες, επιμορφωτικά σεμινάρια και άλλες ενημερωτικές εκδηλώσεις.
ιθ) Αναλαμβάνει εκδοτική δραστηριότητα έντυπης ή ηλεκτρονικής μορφής, καθώς και άλλες συναφείς ενέργειες προβολής ή ενημέρωσης.
κ) Αναλαμβάνει και αναθέτει την εκτέλεση έργων, την εκπόνηση μελετών και την εν γένει παροχή υπηρεσιών που θεραπεύουν και προάγουν τους ιδρυτικούς του σκοπούς.

4. Για την εκπλήρωση των σκοπών του το Κέντρο συνεργάζεται με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των διεθνών οργανισμών, τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τις δημόσιες επιχειρήσεις και κάθε άλλο αρμόδιο οργανισμό του ευρύτερου δημοσίου τομέα. Οι παραπάνω δημόσιοι οργανισμοί και κρατικές υπηρεσίες οφείλουν να συντρέχουν στο έργο του, παρέχοντας κάθε αναγκαίο στοιχείο και πληροφορία. Το Κέντρο συνεργάζεται επίσης με ημεδαπά και αλλοδαπά εκπαιδευτικά ιδρύματα, ερευνητικά κέντρα, ινστιτούτα ή οργανισμούς του ιδίου ή συγγενούς επιστημονικού ενδιαφέροντος, μη κυβερνητικές οργανώσεις, καθώς και με νομικά ή φυσικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα (μελετητές, εμπειρογνώμονες, ερευνητές κ.λπ.), που δραστηριοποιούνται στα πεδία αρμοδιότητάς του.

5. Το Κέντρο επιδιώκει, με την αρμόδια υπηρεσιακή μονάδα του, κάθε άλλο ειδικώτερο σκοπό του απορρο φωμένου νομικού προσώπου.

Άρθρο 2: Διοικητικό Συμβούλιο

1. Το Κέντρο διοικείται από επταμελές Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.), που αποτελείται από τον Πρόεδρο και άλλα πέντε (5) μέλη, που είναι επιστήμονες αναγνωρισμένου κύρους με ειδίκευση και εμπειρία σε θέματα περιβάλλοντος ή φυσικών πόρων, καθώς και ένα μέλος που είναι εκπρόσωπος των εργαζομένων σε αυτό.

2. Ο Πρόεδρος και τα λοιπά μέλη του Δ.Σ. ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και του Υπουργού Οικονομικών. Η θητεία των μελών του Δ.Σ. είναι τριετής και μπορεί να ανανεώνεται.

3. Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. εκπροσωπεί το Κέντρο δικαστικώς και εξωδίκως, συγκαλεί το Δ.Σ., προεδρεύει των συνεδριάσεών του και ασκεί όλες τις αρμοδιότητες που προβλέπονται από τους Κανονισμούς του Κέντρου ή του ανατίθενται με απόφαση του Δ.Σ. Τον Πρόεδρο απόντα ή κωλυόμενο αναπληρώνει άλλο μέλος του Δ.Σ. που ορίζεται από αυτό.

4. Με απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Οικονομικών μπορούν να απαλλάσσονται από τα καθήκοντά τους μέλη του Δ.Σ. και πριν τη λήξη της θητείας τους εφόσον απουσιάζουν συστηματικά χωρίς αποχρώντα λόγο ή εν πάση περιπτώσει για πέντε (5) συνεχείς συνεδριάσεις του Δ.Σ. ή εφόσον υποπέσουν σε σοβαρή παράβαση νόμου ή των κανονισμών που διέπουν τη λειτουργία του Κέντρου. Μέλη του Δ.Σ. παραιτούμενα ή απαλλασσόμενα από τα καθήκοντά τους αντικαθίστανται με απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Οικονομικών για το υπόλοιπο της θητείας τους.

Άρθρο 3: Λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου

1. Το Δ.Σ. συγκαλείται με πρόσκληση του Προέδρου του τακτικά μεν ανά μήνα, έκτακτα δε όταν το κρίνει απαραίτητο ο Πρόεδρος ή το ζητήσουν τρία (3) τουλάχιστον από τα μέλη του, που προσδιορίζουν και τα θέματα για τα οποία ζητούν την έκτακτη σύγκληση.

2. Το Δ.Σ. βρίσκεται σε απαρτία όταν είναι παρόντα τουλάχιστον τέσσερα (4) μέλη του. Οι αποφάσεις του λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία των μελών του. Σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου.

3. Το Δ.Σ. νομίμως συνέρχεται και συνεδριάζει και εκτός της έδρας του.

4. Ο Διευθυντής Υποστήριξης και Ανάπτυξης, ο Προϊστάμενος της Μονάδας Πολιτικών Περιβάλλοντος και ο Προϊστάμενος της Νομικής Υπηρεσίας μετέχουν στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. χωρίς ψήφο.

5. Με πρόταση του Προέδρου το Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί να καλεί για τη συζήτηση συγκεκριμένων θεμάτων άλλα αρμόδια στελέχη του Κέντρου.

Άρθρο 4: Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου

1. Το Δ.Σ. είναι το ανώτατο όργανο του Κέντρου. Στις αρμοδιότητες του Δ.Σ. ανήκουν:
α) Η χάραξη της πολιτικής του Κέντρου στο πλαίσιο της εθνικής και της κοινοτικής πολιτικής.
β) Η έγκριση, ύστερα από εισήγηση του Γενικού Διευθυντή του ΙΓΜΕΜ, του Διευθυντή Υποστήριξης και Ανάπτυξης και του Προϊσταμένου της Μονάδας Πολιτικών Περιβάλλοντος του ερευνητικού και αναπτυξιακού προγράμματος και του αντίστοιχου ετήσιου προϋπολογισμού του Κέντρου.
γ) Η έγκριση, ύστερα από εισήγηση του Γενικού Διευθυντή του ΙΓΜΕΜ, του Διευθυντή Υποστήριξης και Ανάπτυξης και του Προϊσταμένου της Μονάδας Αν θρωπογενούς Περιβάλλοντος, του απολογισμού του Κέντρου.
δ) Η έγκριση των προς κάλυψιν θέσεων ή απολύσεων.
ε) Ο έλεγχος απολογιστικά του Γενικού Διευθυντή του ΙΓΜΕΜ, του Διευθυντή Υποστήριξης και Ανάπτυξης, του Προϊσταμένου της Μονάδας Πολιτικών Περιβάλλοντος και κάθε άλλου εξουσιοδοτημένου από το Δ.Σ. οργάνου.

2. Το Δ.Σ. αποφασίζει για την πρόσληψη συμβούλων καθώς και για την ανάθεση νομικών ή δικηγορικών εργασιών σε δικηγόρους. Επίσης αποφασίζει για την πρόσληψη ή απόλυση των Διευθυντών των Διευθύνσεων του Ινστιτούτου, του Διευθυντή Υποστήριξης και Ανάπτυξης και του Προϊσταμένου της Μονάδας Πολιτικών Περιβάλλοντος του Κέντρου.

Άρθρο 5: Νομική Υπηρεσία

1. Συνιστάται Νομική Υπηρεσία, η οποία υπάγεται απευθείας στο Διοικητικό Συμβούλιο και της οποίας ο Προϊστάμενος επιλέγεται με απόφαση του τελευταίου.

2. Η Νομική Υπηρεσία παρέχει νομική υποστήριξη προς το Διοικητικό Συμβούλιο και τις υπηρεσίες του Κέντρου για την προώθηση των σκοπών αυτού. Ειδικότερα η Νομική Υπηρεσία:
α) Παρέχει νομικές συμβουλές και γνωμοδοτήσεις προς το Διοικητικό Συμβούλιο και τις υπηρεσίες του Κέντρου διασφαλίζοντας τη νομιμότητα των αποφάσεων και των δράσεων αυτού.
β) Επεξεργάζεται και ελέγχει νομικά όλες τις συμβάσεις που συνάπτει το Κέντρο με τρίτους, καθώς και τις προκηρύξεις αυτού για την ανάθεση έργων, προμηθειών και υπηρεσιών σε τρίτους.
γ) Εκπροσωπεί το Κέντρο σε νομικές υποθέσεις ενώπιον δικαστηρίων και διοικητικών αρχών για την προάσπιση των συμφερόντων του Κέντρου.
δ) Παρακολουθεί τη νομοθεσία και τη νομολογία και τηρεί επίκαιρο αρχείο με τις νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις που ενδιαφέρουν το Κέντρο.
ε) Τηρεί το αναγκαίο αρχείο εγγράφων και πληροφοριών για τις ανάγκες της.

Άρθρο 6: Διάρθρωση του Κέντρου

1. Το Κέντρο διαρθρώνεται:
α) στη Διεύθυνση Υποστήριξης και Ανάπτυξης β) στη Μονάδα Πολιτικών Περιβάλλοντος γ) στο Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών και Μελετών (ΙΓΜΕΜ).

2. Το Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών και Μελετών λειτουργεί ως διακριτό κέντρο κόστους/κέρδους, για το οποίο τηρείται διακριτή παρακολούθηση στους λογαριασμούς, τον προϋπολογισμό και απολογισμό του Κέντρου. Οι πόροι των περιπτώσεων β, γ, και δ της παρ. 1 του άρθρου 12 της παρούσας καταλογίζονται αποκλειστικά στο Ινστιτούτο. Στο Ινστιτούτο καταλογίζεται επίσης και το μέρος που του αναλογεί από τους υπόλοιπους πόρους της παρ. 1 του άρθρου 12 της παρούσας.

Άρθρο 7: Διεύθυνση Υποστήριξης και Ανάπτυξης

1. Η Διεύθυνση Υποστήριξης και Ανάπτυξης έχει την εξής διάρθρωση:
-Τμήμα Υποστήριξης
-Τμήμα Ανάπτυξης.

2. Το Τμήμα Υποστήριξης αποτελείται από τα εξής γραφεία:
-Γραφείο οικονομικής παρακολούθησης έργων  Λογιστήριο
-Γραφείο διοικητικής υποστήριξης
-Γραφείο προμηθειών
-Γραφείο πληροφορικής και μηχανογραφικών συστημάτων
-Γραφείο τεχνικής υποστήριξης και συντήρησης.

3. Το Τμήμα Ανάπτυξης αποτελείται από τα εξής γραφεία:
-Γραφείο ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας
-Γραφείο αναπτυξιακών προγραμμάτων
-Γραφείο δημοσίων σχέσεων
-Γραφείο κατάρτισης και εκπαίδευσης.

4. α) Στη Διεύθυνση Υποστήριξης και Ανάπτυξης συνιστάται θέση Διευθυντή με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου διάρκειας τριών (3) ετών, που μπορεί να ανανεώνεται.
β) Ως Διευθυντής προσλαμβάνεται πτυχιούχος ανώτατης σχολής της ημεδαπής ή ισότιμης της αλλοδαπής, θετικής ή θεωρητικής κατεύθυνσης, που διαθέτει εμπειρία στη διοίκηση. Απαιτείται επίσης άριστη γνώση μίας τουλάχιστον ξένης γλώσσας και συνεκτιμάται η γνώση και άλλων ξένων γλωσσών. Η πρόσληψη του Διευθυντή γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28 Α) όπως ισχύει.
γ) Η πλήρωση της θέσης μπορεί να γίνει και με απόσπαση προσωπικού που υπηρετεί είτε με σχέση δημοσίου δικαίου είτε με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και το οποίο συγκεντρώνει τα απαιτούμενα για τη συγκεκριμένη θέση προσόντα. Η απόσπαση γίνεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου με κοινή απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και του οικείου υπουργού, χωρίς γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου. Η διάρκεια της απόσπασης μπορεί να παρατείνεται μέχρι άλλα τρία (3) έτη. Ο χρόνος της απόσπασης λογίζεται για κάθε συνέπεια ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας που διανύθηκε στην οργανική θέση του αποσπασθέντος, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία.

5. Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Υποστήριξης και Ανάπτυξης έχει τις εξής αρμοδιότητες:
α) Μετέχει στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. χωρίς δικαίωμα ψήφου και φροντίζει για την εφαρμογή των αποφάσεων αυτού.
β) Συντάσσει και εισηγείται στο Δ.Σ. το πρόγραμμα δράσης της Διεύθυνσής του.
γ) Προΐσταται των υπηρεσιών της Διεύθυνσης, μεριμνά για την ομαλή και αποδοτική λειτουργία τους και αξιολογεί κατ' έτος το προσωπικό που υπάγεται στη Διεύθυνσή του.
δ) Συνιστά ομάδες εργασίας και επιτροπές από στελέχη της Διεύθυνσης ή του Κέντρου, εξωτερικούς εμπειρογνώμονες και εκπροσώπους οργανισμών του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα, που έχουν ειδικές γνώσεις ή εμπειρία και μπορούν να συνεισφέρουν στην άσκηση των αρμοδιοτήτων του Κέντρου.
ε) Ασκεί όποια άλλη αρμοδιότητα του ανατίθεται με τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κέντρου ή με απόφαση του Δ.Σ. του Κέντρου.

Άρθρο 8: Μονάδα Πολιτικών Περιβάλλοντος

1. Η Μονάδα Πολιτικών Περιβάλλοντος αποτελείται από τα εξής γραφεία:
-Γραφείο Περιβάλλοντος
-Γραφείο Μητρώου Δικαιωμάτων Εκπομπών Αερίων Θερμοκηπίου.

2. α) Στη Μονάδα Πολιτικών Περιβάλλοντος συνιστάται θέση Προϊσταμένου με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου διάρκειας τριών (3) ετών, που μπορεί να ανανεώνεται.
β) Ως προϊστάμενος προσλαμβάνεται πτυχιούχος ανώτατης σχολής της ημεδαπής ή ισότιμης της αλλοδαπής, θετικής κατεύθυνσης, που διαθέτει διδακτορικό ή μεταπτυχιακό δίπλωμα σε αντικείμενο συναφές με τις αρμοδιότητες της Μονάδας και πενταετή τουλάχιστον επαγγελματική εμπειρία σε θέματα περιβάλλοντος. Απαιτείται επίσης άριστη γνώση μίας (1) τουλάχιστον ξένης γλώσσας και συνεκτιμάται η γνώση και άλλων ξένων γλωσσών. Η πρόσληψη του Διευθυντή γίνεται μετά από προκήρυξη που δημοσιεύεται σε δυο (2) τουλάχιστον ημερήσιες εφημερίδες με πανελλήνια κυκλοφορία.
γ) Η πλήρωση της θέσης μπορεί να γίνει και με απόσπαση προσωπικού που υπηρετεί είτε με σχέση δημοσίου δικαίου είτε με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και το οποίο συγκεντρώνει τα απαιτούμενα για τη συγκεκριμένη θέση προσόντα. Η απόσπαση γίνεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου με κοινή απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και του οικείου Υπουργού, χωρίς γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου. Η διάρκεια της απόσπασης μπορεί να παρατείνεται μέχρι άλλα τρία (3) έτη. Ο χρόνος της απόσπασης λογίζεται για κάθε συνέπεια ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας που διανύθηκε στην οργανική θέση του αποσπασθέντος, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία.

Άρθρο 9: Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών και Μελετών

1. Το ΙΓΜΕΜ έχει ως αποστολή τη γεωλογική μελέτη της χώρας και την έρευνα του υπόγειου πλούτου της. Για την πραγματοποίηση της αποστολής του προβαίνει σε γεωλογικές, υδρογεωλογικές και μεταλλευτικές έρευνες.

2. Ειδικότερα σκοποί του ΙΓΜΕΜ είναι:
α) H μελέτη της γεωλογικής δομής της χώρας και η σύνταξη γενικών και λεπτομερών γεωλογικών, κοι τασματολογικών, γεωφυσικών, γεωχημικών και λοιπών χαρτών.
β) Η γενική έρευνα της χώρας με σύγχρονες γεωλογικές, αερογεωφυσικές, γεωφυσικές, γεωχημικές και λοιπές μεθόδους με σκοπό τον εντοπισμό ωφελίμων και εκμεταλλευσίμων ορυκτών.
γ) Η αναγνώριση, μεταλλευτική έρευνα και μελέτη μεταλλευτικών και λατομικών περιοχών καθώς και η έρευνα ουρανιούχων κοιτασμάτων.
δ) Η εκπόνηση μελετών εκμετάλλευσης και αξιοποίησης μέσω εμπλουτισμού και άλλων μεθόδων των διαφόρων ορυκτών υλών της χώρας καθώς και μέσω συγχρόνων μεθόδων ποιοτικού ελέγχου αυτών.
ε) Η έρευνα και μελέτη τεχνικών θεμάτων που προκύπτουν από τη γεωλογική δομή και των γεωλογικών φαινομένων.
στ) Η δημιουργία ή βελτίωση εργαστηρίων που είναι αναγκαία για τους σκοπούς των ως άνω μελετών, ιδίως δε η ανάπτυξη εργαστηρίου αναλύσεων μεταλλευμάτων για την εξυπηρέτηση των αναγκών σε αναλύσεις και της ιδιωτικής μεταλλευτικής δραστηριότητας.
ζ) Η άσκηση και στην αλλοδαπή δραστηριοτήτων συναφών με το αντικείμενο αυτού.
η) Η έρευνα και μελέτη της ποσότητας, ποιότητας και διαχείρισης των υπόγειων υδάτων της χώρας και των παραμέτρων που επηρεάζουν τους υδάτινους πόρους, σε συνεργασία με τους άλλους φορείς που ασκούν παρόμοιες δραστηριότητες.
θ) Η έρευνα, μελέτη και αξιολόγηση γεωεπιστημονι κών και τεχνολογικών δεδομένων που συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος.
ι) Η έρευνα, μελέτη και οι τεχνολογικές εφαρμογές των γεωενεργειακών πρώτων υλών.

2. Όταν, κατά τις κείμενες διατάξεις, για την έκδοση διοικητικής πράξης, κατν εφαρμογήν της μεταλλευτικής νομοθεσίας, απαιτείται προηγουμένη γνωμοδότηση οργάνου, η γνωμοδότηση αυτή ζητείται από το Κέντρο, το προς τούτο αρμόδιο όργανο του οποίου απευθύνεται στον Γενικό Διευθυντή του ΙΓΜΕΜ. Η αρμοδιότητα αυτή δεν συντρέχει αν το υπό ρύθμιση θέμα αφορά την ασφάλεια ή την αστυνόμευση μεταλλείων.

3. Το Δημόσιο, οι δημόσιες επιχειρήσεις, καθώς και τα οπωσδήποτε επιχορηγούμενα ή χρηματοδοτούμενα, αμέσως ή εμμέσως, από το Δημόσιο, φυσικά η νομικά πρόσωπα, χρησιμοποιούν ως Τεχνικό Σύμβουλο το Κέντρο και ειδικότερα την αρμόδια υπηρεσιακή μονάδα του Ι.Γ.Μ.Ε.Μ., εφόσον έχουν ανάγκες υπηρεσιών συμβούλου, για θέματα που έχουν σχέση με γεωλογικά, γεωενεργειακά, γεωτεχνικά, μεταλλευτικά, υδρογεω λογικά, περιβαλλοντικά και άλλα αντικείμενα συναφή με τις αρμοδιότητες του Ινστιτούτου.

4. Το Κέντρο μπορεί να συμμετέχει σε διαγωνισμούς εκπόνησης μελετών και επίβλεψης συναφών έργων που προκηρύσσονται από το Δημόσιο, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, δημόσιες επιχειρήσεις και λοιπούς οργανισμούς δημοσίου ενδιαφέροντος.

Άρθρο 10: Διάρθρωση του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών και Μελετών

1. Το ΙΓΜΕΜ έχει την εξής διάρθρωση:
-Διεύθυνση Γεωλογίας
-Διεύθυνση Υδάτινων Πόρων και Γεωθερμίας
-Διεύθυνση Ορυκτών Φυσικών Πόρων
-Διεύθυνση Περιφερειακών Μονάδων.

2. Η Διεύθυνση Γεωλογίας αποτελείται από τα εξής τμήματα:
-Τμήμα Γενικής Γεωλογίας και Χαρτογράφησης
-Τμήμα Γεωφυσικής
-Τμήμα Γεωχημείας
-Τμήμα Τεχνικής Γεωλογίας.

3. Η Διεύθυνση Υδάτινων Πόρων και Γεωθερμίας αποτελείται από τα εξής τμήματα:
-Τμήμα Γεωθερμίας
-Τμήμα Υδρογεωλογίας
-Τμήμα Υδρολογίας
-Εργαστήριο Νερών
-Χημείο.

4. Η Διεύθυνση Ορυκτών Φυσικών Πόρων αποτελείται από τα εξής τμήματα:
-Τμήμα Κοιτασματολογίας
-Τμήμα Γνωμοδοτήσεων
-Εργαστήριο Λίθων
-Εργαστήριο Ορυκτολογίας  Πετρογραφίας
-Εργαστήριο Εμπλουτισμού και Μολυσμένων Υδάτων
-Εργαστήριο Θράκης.

5. Η Διεύθυνση Περιφερειακών Μονάδων αποτελείται από τα εξής τμήματα:
-Περιφερειακή Μονάδα Ανατολικής Μακεδονίας  Θράκης
-Περιφερειακή Μονάδα Δυτικής Μακεδονίας
-Περιφερειακή Μονάδα Κεντρικής Μακεδονίας
-Περιφερειακή Μονάδα Ηπείρου
-Περιφερειακή Μονάδα Πελοποννήσου
-Περιφερειακή Μονάδα Κρήτης.

Άρθρο 11: Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών και Μελετών

1. α) Στο ΙΓΜΕΜ συνιστάται θέση Γενικού Διευθυντή με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου διάρκειας τριών (3) ετών, που μπορεί να ανανεώνεται.
β) Ως Γενικός Διευθυντής προσλαμβάνεται πτυχιούχος ανώτατης σχολής της ημεδαπής ή ισότιμης της αλλοδαπής, θετικής κατεύθυνσης, που διαθέτει διδακτορικό ή μεταπτυχιακό δίπλωμα σε αντικείμενο συναφές προς τους σκοπούς του Ινστιτούτου και πενταετή τουλάχιστον επαγγελματική εμπειρία σε θέματα φυσικών πόρων. Απαιτείται επίσης άριστη γνώση μιας τουλάχιστον ξένης γλώσσας και συνεκτιμάται η γνώση και άλλων ξένων γλωσσών. Καθήκοντα Γενικού Διευθυντή μπορούν επίσης να ανατίθενται σε ένα από τα μέλη του Δ.Σ., με απόφαση του οργάνου αυτού, εφόσον έχει τα προβλεπόμενα για τη θέση αυτή τυπικά προσόντα.

2. Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΓΜΕΜ ασκεί τις εξής αρμοδιότητες:
α) έχει την ευθύνη για την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία του Ινστιτούτου, προΐσταται των υπηρεσιών του, μεριμνά για την ομαλή και αποδοτική λειτουργία τους και αξιολογεί κατ' έτος το προσωπικό που υπάγεται στο Ινστιτούτο.
β) έχει την ευθύνη για την κατάρτιση και εισήγηση στο Δ.Σ. του ερευνητικού και αναπτυξιακού προγράμματος, την κατάρτιση σχεδίου για τα κονδύλια του ετήσιου προϋπολογισμού του Κέντρου, που αναφέρονται στις δραστηριότητες του Ινστιτούτου, καθώς επίσης και για την κατάρτιση σχεδίου προϋπολογισμού ως προς τους πόρους του Ινστιτούτου, δηλαδή τους πόρους των περιπτώσεων β, γ και δ της παρ. 1 του άρθρου 12 του παρόντος, καθώς και το μέρος των υπόλοιπων πόρων της ίδιας διάταξης, το οποίο κατανέμεται στο Ινστιτούτο.
γ) μετέχει, χωρίς ψήφο, στις εργασίες του Δ.Σ. και φροντίζει για την εφαρμογή των αποφάσεων αυτού
δ) συνιστά ομάδες εργασίας και επιτροπές από στελέχη του Ινστιτούτου, εξωτερικούς εμπειρογνώμονες και εκπροσώπους οργανισμών του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα, που έχουν ειδικές γνώσεις ή εμπειρία και μπορούν να συνεισφέρουν στην επίτευξη των σκοπών του.
ε) ασκεί όποια άλλη αρμοδιότητα του ανατίθεται με τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κέντρου ή από το Δ.Σ. αυτού.

Άρθρο 12: Πόροι

1. Οι πόροι του Κέντρου προέρχονται από:
α) επιχορηγήσεις από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
β) επιχορηγήσεις από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και
Κλιματικής Αλλαγής για την εκτέλεση ερευνητικών προγραμμάτων
γ) κοινοτικούς πόρους που διατίθενται για την εκπόνηση προγραμμάτων, μελετών και ερευνών σχετικά με θέματα που ανάγονται στους σκοπούς του Κέντρου
δ) έσοδα από την εκτέλεση ερευνητικών έργων για λογαριασμό τρίτων (δημοσίων υπηρεσιών ή οργανισμών, ν.π.ι.δ., ιδιωτών κ.λπ.)
ε) ειδικές εισφορές και χρηματοδοτήσεις από δημόσιες επιχειρήσεις, άλλους δημόσιους φορείς, ιδιωτικές επιχειρήσεις ή ιδιώτες, διεθνείς οργανισμούς κ.λπ.
στ) εισπράξεις από την εκμετάλλευση της περιουσίας του, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι εισπράξεις από εκδόσεις καθώς και από την παραχώρηση της χρήσης εξοπλισμού και αιθουσών συνεδριών
ζ) προσόδους από την εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων, επιχορηγήσεις, δωρεές, κληρονομιές, κληροδοσίες και κάθε είδους τακτικές ή έκτακτες εισφορές ημεδαπών ή αλλοδαπών, φυσικών ή νομικών προσώπων
η) επιχορηγήσεις από άλλες πηγές.

2. Το σύνολο των πόρων των περιπτώσεων β), γ) και δ) της προηγουμένης παραγράφου που αφορούν στο Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών και Μελετών, καθώς και το μέρος των υπολοίπων πόρων που κατανέμεται σε αυτό, καταγράφονται διακριτά στους λογαριασμούς καθώς και τον προϋπολογισμό και τον απολογισμό του Κέντρου.

Άρθρο 13: Διαχείριση εσόδων του Κέντρου

1. Τα έσοδα του Κέντρου από οιανδήποτε πηγή κι αν προέρχονται κατατίθενται σε ιδιαίτερο λογαριασμό τραπέζης. Τα έσοδα από τους πόρους των περιπτώσεων β), γ) και δ) της παραγράφου 1 του άρθρου 12 του παρόντος, καθώς και το μέρος των υπολοίπων πόρων της ίδιας διάταξης που κατανέμεται στο ΙΓΜΕΜ, κατατίθενται σε ιδιαίτερο λογαριασμό τραπέζης για αυτό.

2. Η ανάληψη, διάθεση ή πραγματοποίηση οποιασδήποτε δαπάνης από τον λογαριασμό του δευτέρου εδαφίου της προηγούμενης παραγράφου γίνεται με ειδική έγγραφη εντολή του Γενικού Διευθυντή του ΙΓΜΕΜ σύμφωνα με τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό.

Άρθρο 14: Οικονομικός έλεγχος

1. Ο οικονομικός και διαχειριστικός έλεγχος του Κέντρου γίνεται από δύο (2) ορκωτούς λογιστές, οι οποίοι ορίζονται από τον Πρόεδρο του Κέντρου από πίνακα δέκα (10) ορκωτών λογιστών, που καταρτίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Σώματος των Ορκωτών Λογιστών ύστερα από αίτηση του Προέδρου.

2. Ο τακτικός έλεγχος της οικονομικής διαχείρισης του Κέντρου γίνεται κάθε χρόνο και οι δαπάνες του ελέγχου βαρύνουν το Κέντρο.

3. Το διαχειριστικό έτος του Κέντρου συμπίπτει με το ημερολογιακό έτος. Το πρώτο διαχειριστικό έτος αρχίζει την ημέρα της σύστασης του Κέντρου.

4. Οι ορκωτοί λογιστές που ασκούν τον τακτικό έλεγχο της οικονομικής διαχείρισης του Κέντρου υποβάλλουν μέχρι το τέλος Ιουνίου κάθε έτους έκθεση για τη διαχείριση και τον απολογισμό του διαχειριστικού έτους που έληξε. Οι εκθέσεις υποβάλλονται στον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και στον Πρόεδρο του Κέντρου.

5. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μπορεί να ζητήσει οποτεδήποτε έκτακτο έλεγχο της οικονομικής διαχείρισης του Κέντρου.

Άρθρο 15: Προσωπικό του Κέντρου

1. α) Όλο το προσωπικό του απορροφώμενου ΙΓΜΕ, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και αν υπηρετούσε σε αυτό, είτε με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, είτε με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, είτε ως υπαλληλικό, είτε ως εργατοτεχνικό προσωπικό μεταφέρεται και καθίσταται προσωπικό του Κέντρου με την ίδια σχέση εργασίας. Εάν εφαρμοσθεί, πριν τη θέση σε ισχύ της παρούσας, η διάταξη του άρθρου 34 παρ. 3 του Ν. 4024/2011 στους εργαζομένους στον ανωτέρω φορέα, οι οποίοι υπάγονται σε αυτήν, η διάταξη του προηγουμένου εδαφίου εφαρμόζεται μόνο για το λοιπό προσωπικό του απορ ροφώμενου ΙΓΜΕ.
β) Όλο το προσωπικό του απορροφώντος ΕΚΠΑΑ υπηρετεί στο Κέντρο με την ίδια σχέση εργασίας, συμπεριλαμβανομένου του προσωπικού που υπηρετεί σε αυτό με απόσπαση από άλλο φορέα.

2. Δικηγόροι με έμμισθη εντολή του απορροφώμενου ΙΓΜΕ και του απορροφώντος ΕΚΠΑΑ καθίστανται δικηγόροι με σχέση έμμισθης εντολής του Κέντρου και εντάσσονται στη Νομική Υπηρεσία.

3. Ο Νομικός Σύμβουλος του απορροφώμενου ΙΓΜΕ υπηρετεί ως Προϊστάμενος της Νομικής Υπηρεσίας του Κέντρου κατά τους όρους της σύμβασής του.

4. Το Δ.Σ. του Κέντρου εκδίδει διαπιστωτική πράξη σχετικά με την αυτοδίκαιη θέση σε εφεδρεία του προσωπικού του Κέντρου σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 34 παρ. 3 και 4 του Ν. 4024/2011.

5. Το αργότερο μέχρι τις 31.12.2011 το Δ.Σ. του Κέντρου, εκδίδει διαπιστωτική πράξη περί εντάξεως στην εργασιακή εφεδρεία του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ του προσωπικού του Κέντρου σε αριθμό ίσο με το προσωπικό των κατηγοριών αυτών που μεταφέρθηκε και εντάχθηκε στο Κέντρο υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 34 παρ. 7 του Ν. 4024/2011.

Άρθρο 16: Μεταβατικές διατάξεις

1. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας το Εθνικό Κέντρο Βιώσιμης και Αειφόρου Ανάπτυξης υποκαθίσταται αυτοδικαίως και χωρίς καμιά άλλη διατύπωση ως καθολικός διάδοχος σε όλα τα δικαιώματα, υποχρεώσεις και έννομες σχέσεις πάσης φύσεως του απορροφώμενου ΙΓΜΕ.

2. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας το σύνολο της περιουσίας (ενεργητικό και παθητικό) του απορ ροφώμενου ΙΓΜΕ περιέρχεται στο Κέντρο, το οποίο καθίσταται αποκλειστικός κύριος, νομέας, κάτοχος και δικαιούχος κάθε περιουσιακού στοιχείου αυτού, ήτοι κάθε κινητού και ακίνητου περιουσιακού στοιχείου, κάθε άλλου δικαιώματος, άυλου αγαθού, αξίωσης ή απαίτησης αυτού από οποιαδήποτε αιτία και αν απορρέουν.

3. Ειδικότερα, η κυριότητα και κάθε άλλο εμπράγματο δικαίωμα επί του συνόλου της κινητής και ακίνητης περιουσίας του απορροφούμενου ΙΓΜΕ περιέρχονται αυτοδικαίως χωρίς την τήρηση οποιουδήποτε τύπου, πράξης ή συμβολαίου και χωρίς αντάλλαγμα, στο Κέντρο, με την επιφύλαξη των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας για δωρεές, κληρονομιές και κληροδοσίες και η αποκλειστική χρήση και διαχείριση τους ανήκει στο Κέντρο με την επιφύλαξη των ειδικότερων διατάξεων των άρθρων 6 παρ. 2, 12 παρ. 2 και 13 παρ. 2 της παρούσας.

4. Μέσα σε ένα (1) μήνα από την έναρξη ισχύος της παρούσας, το Διοικητικό Συμβούλιο προβαίνει στη διενέργεια απογραφής όλων των κινητών και ακινήτων που κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου περιέρχονται στην κυριότητά του. Η έκθεση απογραφής εγκρίνεται με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και απόσπασμα της εγκεκριμένης έκθεσης, που περιγράφει τα αποκτώμενα κατά κυριότητα ακίνητα, καθώς και τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα επί ακινήτων, με την περίληψη που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 9 του β.δ. 533/1963, καταχωρίζεται ατελώς στα οικεία βιβλία μεταγραφών του αρμόδιου υποθηκοφυλακείου. Ομοίως ατελώς πραγματοποιούνται οι απαιτούμενες κτηματολογικές εγγραφές.

5. α) Ταμειακά υπόλοιπα και υπόλοιπα τραπεζικών λογαριασμών του απορροφώμενου ΙΓΜΕ μεταφέρονται, με την επιφύλαξη τυχόν ειδικότερων ρυθμίσεων, μέσα σε ένα (1) μήνα από τη δημοσίευση της παρούσας σε λογαριασμό τραπέζης του Κέντρου του άρθρου 13 παρ. 1 εδ. α της παρούσας.
β) Ταμειακά υπόλοιπα και υπόλοιπα τραπεζικών λογαριασμών του απορροφώμενου ΙΓΜΕ που προέρχονται από τους πόρους των περιπτώσεων β, γ και δ της παραγράφου 1 του άρθρου 12 της παρούσας, καθώς και το μέρος των υπολοίπων πόρων που κατανέμεται σε αυτό, μεταφέρονται σε λογαριασμούς τραπέζης του άρθρου 13 παρ. 1 εδ. β της παρούσας.

6. Οι εκκρεμείς δίκες, στις οποίες διάδικο μέρος είναι το απορροφώμενο ΙΓΜΕ, συνεχίζονται αυτοδικαίως από το Κέντρο χωρίς να απαιτείται ειδική διαδικαστική πράξη συνέχισης για καθεμία από αυτές.

7. Για τις περιπτώσεις του άρθρου 9 παρ. 4 της παρούσας το Κέντρο υποκαθίσταται στα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις του απορροφώμενου ΙΓΜΕ ως κατόχου Πτυχίου Γραφείου Μελετών της ανώτατης τάξης για την εκπόνηση των κατωτέρω κατηγοριών μελετών και την επίβλεψη των σχετικών με αυτές έργων:
α) μεταλλευτικές μελέτες και έρευνες
β) μελέτες ή έρευνες γεωλογικές, υδρογεωλογικές και γεωφυσικές και
γ) γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες.
Για την εφαρμογή των ανωτέρω το Κέντρο εγγράφεται στη θέση του απορροφώμενου ΙΓΜΕ στο Μητρώο Γραφείων Μελετών στις κατηγορίες 19, 20 και 21, όπως αυτές καθορίζονται από το άρθρο μόνο του π.δ. 541/1978, και αποκτά το μελετητικό πτυχίο στις κατηγορίες 19, 20 και 21, το οποίο είχε χορηγηθεί στο ΙΓΜΕ δυνάμει του άρθρου 4 της κ.υ.α. ΦΕΚ Β 1118/28.2.2001.

8. α) Μέχρι την επιλογή των προϊσταμένων των υπηρεσιακών μονάδων του Κέντρου σύμφωνα με τον Κανονισμό Κατάστασης Προσωπικού που θα εκδοθεί από το Δ.Σ., καθήκοντα προϊσταμένου ασκούν οι υπηρετούντες προϊστάμενοι στα νομικά πρόσωπα που συγχωνεύονται στις υπηρεσιακές μονάδες αντίστοιχου αντικειμένου του Κέντρου, αν δε έχουν συγχωνευθεί ομοειδείς υπηρεσιακές μονάδες των νομικών προσώπων που συγχωνεύονται σε μία, καθήκοντα ασκούν οι υπηρετούντες προϊστάμενοι με αρμοδιότητα συνυπογραφής. Για την τοποθέτησή τους εκδίδεται απόφαση του Δ.Σ. του Κέντρου.
β) Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καθήκοντα Γενικού Διευθυντή του ΙΓΜΕΜ ασκεί ο Γενικός Διευθυντής του απορροφώμενου ΙΓΜΕ. Με απόφαση του Δ.Σ. του Κέντρου ορίζεται ο ασκών καθήκοντα Διευθυντή στη Διεύθυνση Υποστήριξης και Ανάπτυξης καθώς και ο ασκών καθήκοντα προϊσταμένου στη Μονάδα Πολιτικών Περιβάλλοντος.

9. α) Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργείται αζημίως για το Δημόσιο το Διοικητικό Συμβούλιο του απορροφώμενου ΙΓΜΕ.
β) Μέχρι τον ορισμό του νέου Διοικητικού Συμβουλίου το Κέντρο διοικείται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΚΠΑΑ.
γ) Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργούνται αζημίως για το Δημόσιο τα υπηρετούν Υπηρεσιακό Συμβούλιο και η υπηρετούσα Τεχνική Επιτροπή του απορροφώμενου ΙΓΜΕ.

Άρθρο 17: Τελικές διατάξεις

Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργείται κάθε αντίθετη προς αυτή διάταξη.

Άρθρο 18: Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 8 Νοεμβρίου 2011

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ