Κ.Υ.Α. αριθμ. 59589/6166 - 14/12/2011 - Καθορισμός των οργάνων ελέγχου των Δημόσιων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, της διαδικασίας επιβολής των κυρώσεων που επιβάλλονται στους φορείς Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, καθώς και τω

Κ.Υ.Α. αριθμ. 59589/6166 - 14/12/2011 - Καθορισμός των οργάνων ελέγχου των Δημόσιων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, της διαδικασίας επιβολής των κυρώσεων που επιβάλλονται στους φορείς Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, καθώς και τω

ΘΕΜΑ: Καθορισμός των οργάνων ελέγχου των Δημόσιων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, της διαδικασίας επιβολής των κυρώσεων που επιβάλλονται στους φορείς Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, καθώς και των κριτηρίων επιμέτρησης των κυρώσεων για παραβάσεις που αφορούν ελλείψεις οχημάτων ή διοικητικής ή οικονομικής φύσης υποχρεώσεις των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, των οργάνων και της διαδικασίας είσπραξης των προστίμων και κάθε άλλου σχετικού θέματος

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ − ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α. Του άρθρου 41 του ν. 2963/2001 «Οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις» (Α΄ 268), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 5 του ν. 3897/2010 (Α΄ 208).

β. Του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα», που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/05 «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας» (Α΄ 98).

γ. Του πδ. 110/2011 «Διορισμός Αντιπροέδρων της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 243).

δ. Της απόφασης του Πρωθυπουργού Υ25/6−12−2011 «Καθορισμός αρμοδιοτήτων των Αναπληρωτών Υπουργών Οικονομικών Φίλιππου Σαχινίδη και Παντελή Οικονόμου» (Β΄ 2792).

2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος ταυ κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

ΑΡΘΡΟ 1: ΣΚΟΠΟΣ

Με την παρούσα απόφαση καθορίζονται:

α) τα όργανα ελέγχου των Δημόσιων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ,

β) η διαδικασία επιβολής των κυρώσεων που επιβάλλονταν στους φορείς στους οποίους χορηγείται άδεια ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικού Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΙΚΤΕΟ) και στο ελεγκτικό προσωπικό τους,

γ) τα κριτήρια επιμέτρησης των κυρώσεων για παραβάσεις που αφορούν δευτερεύουσες, σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις οχημάτων ή και παραβάσεις που αφορούν διοικητικής ή οικονομικής φύσης υποχρεώσεις, καθώς και τα όργανα και η διαδικασία είσπραξης των προστίμων από τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ και

δ) κάθε άλλο σχετικό θέμα.

ΑΡΘΡΟ 2: ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ

1. Οι διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται στους φορείς στους οποίους χορηγείται άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ΙΚΤΕΟ και στο ελεγκτικό προσωπικό τους, είναι οι ακόλουθες:

α. Επιβολή προστίμου από χίλια (1.000) έως τρεις χιλιάδες (3.000) ευρώ.

β. Προσωρινή αφαίρεση της άδειας λειτουργίας ΙΚΤΕΟ, διάρκειας τουλάχιστον είκοσι (20) ημερών.

γ. Προσωρινή αφαίρεση του πιστοποιητικού ελεγκτή ΙΚΤΕΟ, διάρκειας δέκα (10) ημερών έως τριών (3) μηνών.

δ. Οριστική αφαίρεση της άδειας λειτουργίας ΙΚΤΕΟ ή του πιστοποιητικού ελεγκτή ΙΚΤΕΟ.

2. Οι ανωτέρω κυρώσεις επιβάλλονται ανεξάρτητα από διοικητικές και ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται από άλλες διατάξεις.

3. Στην περίπτωση φορέων οι οποίοι, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 34 παρ. 1 του ν. 2963/2001, έχουν λάβει αντίστοιχες περισσότερες από μία (1) άδειες λειτουργίας ΙΚΤΕΟ, το προβλεπόμενο πρόστιμο επιβάλλεται στο φορέα, ενώ οι ποινές αφαίρεσης επιβάλλονται στο ΙΚΤΕΟ του φορέα όπου διαπιστώθηκαν.

4. Η Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΔΤΕΟ) του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΥΜΕΔΙ) και η κατά περίπτωση αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας, τηρούν ασφαλές μηχανογραφημένο μητρώο, ανά ΙΚΤΕΟ στο οποίο έχει χορηγηθεί άδεια λειτουργίας, όπου καταχωρίζονται οι κυρώσεις που επιβάλλονται στο φορέα και το ελεγκτικό προσωπικό του.

ΑΡΘΡΟ 3: ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ

1. Πρόστιμο χιλίων (1.000) ευρώ στα ΙΚΤΕΟ, επισύρουν:

α. Η παράλειψη ανάρτησης της άδειας λειτουργίας ή του ισχύοντος τιμολογίου παροχής υπηρεσιών στους προβλεπόμενους χώρους.

β. Η μη υποβολή στην αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας, αντιγράφου του παραστατικού καταβολής του προστίμου που προβλέπεται στο άρθρο 9 της παρούσας.

γ. Η παράλειψη είσπραξης του αυξημένου ειδικού τέλους που προβλέπεται για την περίπτωση της εκπρόθεσμης διενέργειας του τεχνικού ελέγχου ενός οχήματος ή η ελλιπής συμπλήρωση των εντύπων παραβόλων για την είσπραξη του ανωτέρω τέλους.

δ. Η μη υποβολή εντός του καθορισμένου χρονικού διαστήματος, στην αρμόδια Υπηρεσία, αντιγράφου του σχετικού παραστατικού πληρωμής των πλέον του ΦΠΑ προβλεπόμενων από τις ισχύουσες διατάξεις κρατήσεων, υπέρ Δημοσίου, επί του καταβαλλόμενου από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων καθαρού ποσού (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) για τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο.

ε. Η καταγραφή μίας (1) μη υφιστάμενης σοβαρής έλλειψης, κατά τον τεχνικό έλεγχο ενός οχήματος.

στ. Η καταγραφή πέντε (5) μη υφιστάμενων δευτερευουσών ελλείψεων, κατά τον τεχνικό έλεγχο ενός ή περισσότερων οχημάτων.

ζ. Η λειτουργία ΙΚΤΕΟ χωρίς πιστοποιητικό πυρασφάλειας σε ισχύ.

η. Η διενέργεια τεχνικού ελέγχου ενός οχήματος σε χρόνο μικρότερο του ελάχιστου καθοριζόμενου.

2. Πρόστιμο δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ στα ΙΚΤΕΟ, επισύρουν:

α. Η καταγραφή μίας (1) μη υφιστάμενης επικίνδυνης έλλειψης, κατά τον τεχνικό έλεγχο ενός οχήματος.

β. Η μη διαπίστωση μίας (1) υφιστάμενης σοβαρής έλλειψης, κατά τον τεχνικό έλεγχο ενός οχήματος.

γ. Η μη τήρηση στο αρχείο του ΙΚΤΕΟ των προβλεπόμενων από τις ισχύουσες διατάξεις δικαιολογητικών και παραστατικών.

3. Πρόστιμο τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ στα ΙΚΤΕΟ, επισύρουν:

α. Η εφαρμογή νέου τιμολογίου παροχής υπηρεσιών, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση των αρμοδίων Υπηρεσιών.

β. Η μη καταβολή, εντός του καθορισμένου χρονικού διαστήματος, των πλέον του ΦΠΑ προβλεπόμενων από τις ισχύουσες διατάξεις κρατήσεων, υπέρ Δημοσίου, επί του καταβαλλόμενου από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων καθαρού ποσού (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) για τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο.

γ. Η χρήση Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) διαφορετικού από το εγκεκριμένο από την αρμόδια Υπηρεσία ή η μη υποβολή στην αρμόδια Υπηρεσία έκθεσης για τη σωστή προμήθεια και διάθεση των ΔΤΕ.

δ. Η μη ακύρωση και επανέκδοση ΔΤΕ με λανθασμένα ή ελλιπή στοιχεία, όπου αυτό προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις.

ε. Η παράλειψη στελέχωσης με το ελάχιστο προβλεπόμενο προσωπικό, για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του προβλεπόμενου από τις ισχύουσες διατάξεις.

στ. Η μη διάθεση ή η απόκρυψη στοιχείων από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα.

ζ. Η διενέργεια ελέγχων ή/και η έκδοση ΔΤΕ από προσωπικό του οποίου η ισχύς του πιστοποιητικού ελεγκτή ΙΚΤΕΟ έχει λήξει.

η. Η μη διαπίστωση μίας (1) υφιστάμενης επικίνδυνης έλλειψης, κατά τον τεχνικό έλεγχο ενός οχήματος.

4. Σε περίπτωση βεβαίωσης περισσότερων της μιας παραβάσεων στο πλαίσιο του ίδιου ελέγχου, το συνολικά επιβαλλόμενο πρόστιμο είναι ίσο με το σύνολο των προστίμων για τις επιμέρους παραβάσεις και δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ.

5. Στις περιπτώσεις ε΄ και στ΄ της παρ. 1, α΄ και β΄ της παρ. 2 και η΄ της παρ. 3 του παρόντος άρθρου, το ΙΚΤΕΟ οφείλει να προβεί στην ακύρωση του ΔΤΕ το οποίο το ίδιο εξέδωσε. Στον κάτοχο του οχήματος ή τον εκπρόσωπο του επανεκτυπώνεται και χορηγείται από το ΙΚΤΕΟ ΔΤΕ με τα καινούργια ευρήματα. Η διαπίστωση των παραπάνω γίνεται από τα όργανα ελέγχου του άρθρου 7 της παρούσας, κατά τη διάρκεια δειγματοληπτικού ελέγχου στις εγκαταστάσεις του ελεγχόμενου ΙΚΤΕΟ. Ο δειγματοληπτικός έλεγχος διενεργείται είτε κατά τη διάρκεια του τεχνικοί) ελέγχου οχήματος από το ΙΚΤΕΟ είτε με επανάληψη του ελέγχου του οχήματος μετά την ολοκλήρωση του τεχνικού ελέγχου και την έκδοση ΔΤΕ, από τον ίδιο ελεγκτή ή τον υπεύθυνο γραμμής ή τον υπεύθυνο λειτουργίας του ΙΚΤΕΟ. Η επιλογή του προσώπου επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια των οργάνων ελέγχου ή ανάλογα με την εντολή που τους έχει δοθεί.

6. Τα κατά τα ανωτέρω οριζόμενα πρόστιμα διπλασιάζονται σε περίπτωση υποτροπής, ήτοι διαπίστωσης μέσα σε ένα έτος της ίδιας παράβασης συνεπεία της οποίας επιβλήθηκε πρόστιμο.

ΑΡΘΡΟ 4: ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΚΤΕΟ

1. Την προσωρινή αφαίρεση της άδειας λειτουργίας ΙΚΤΕΟ διάρκειας είκοσι (20) ημερών, επισύρουν:

α. Η λειτουργία του ΙΚΤΕΟ χωρίς προσαρμογή του Μηχανογραφικού του Συστήματος σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία και εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει η αρμόδια Υπηρεσία.

β. Η παράλειψη ή η εκπρόθεσμη μεταφορά μέσω του Μηχανογραφικού Συστήματος, προς το ΥΠΥΜΕΔΙ, των προβλεπόμενων από τις ισχύουσες διατάξεις στοιχείων, δεδομένων και καταστάσεων.

γ. Η παράλειψη τήρησης των προβλεπόμενων από τις ισχύουσες διατάξεις βάσεων δεδομένων και στοιχείων, σχετικά με τη διενέργεια των τεχνικών ελέγχων και γενικά τη λειτουργία του ΙΚΤΕΟ.

δ. Η λειτουργία γραμμής ελέγχου με μηχανήματα ελέγχου με προβληματική λειτουργία που επηρεάζει τα αποτελέσματα του ελέγχου.

2. Την προσωρινή αφαίρεση της άδειας λειτουργίας IΚΤΕΟ διάρκειας τριάντα (30) ημερών, επισύρουν.

α. Η άρνηση του υπευθύνου του ΙΚΤΕΟ να υποβληθεί σε έλεγχο από το αρμοδίως εξουσιοδοτημένο όργανο.

β. Η λειτουργία γραμμής ελέγχου με έλλειψη μηχανημάτων ελέγχου ή με μηχανήματα ελέγχου μη διακριβωμένα.

3. Την προσωρινή αφαίρεση της άδειας λειτουργίας ΙΚΤΕΟ διάρκειας τριών (3) μηνών, επισύρουν.

α. Η παραποίηση ή η νόθευση ΔΤΕ που εκδόθηκε από το Μηχανογραφικό Σύστημα ή Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ) ή Κάρτας Ελέγχου Θορύβου (ΚΕΘ), ως προς τα αποτελέσματα των ελέγχων, με σκοπό όχημα που δεν πληροί τις αντίστοιχες προϋποθέσεις να κριθεί κατάλληλο.

β. Η διενέργεια ελέγχων ή/και η έκδοση ΔΤΕ από πρόσωπα που δεν έχουν λάβει αρχική πιστοποίηση ως ελεγκτές ΙΚΤΕΟ.

4. Την προσωρινή αφαίρεση της άδειας λειτουργίας ΙΚΤΕΟ διάρκειας έξι (6) μηνών, επισύρουν:

α. Η λειτουργία ΙΚΤΕΟ χωρίς ή με μη ισχύον πιστοποιητικό διαπίστευσης, με την επιφύλαξη των οριζόμενων στην περίπτωση ζ’ της παρ. 1 του άρθρου 37 του ν.2963/2001 (Α΄ 268), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 3897/2010 (Α΄ 208).

β. Η λειτουργία ΙΚΤΕΟ συστεγασμένου με επιχειρήσεις συναφούς δραστηριότητας και ιδίως συνεργεία επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, εταιρίες εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων και λοιπές εγκαταστάσεις αυτών, καθώς και με εγκαταστάσεις επιχειρήσεων οδικής βοήθειας.

5. Την προσωρινή αφαίρεση της άδειας λειτουργίας ΙΚΤΕΟ διάρκειας ενός (1) έτους, επισύρει η παρέμβαση στα μηχανήματα και τις συσκευές, εντός και εκτός αυτομάτων γραμμών ελέγχου, ή του Μηχανογραφικού Συστήματος του ΙΚΤΕΟ, με σκοπό όχημα που δεν πληροί τις αντίστοιχες προϋποθέσεις να κριθεί κατάλληλο.

6. Η άδεια λειτουργίας που αφαιρέθηκε προσωρινά, επαναχορηγείται μετά την παρέλευση του χρόνου αφαίρεσής της και εφόσον διαπιστωθεί αρμοδίως ότι ήρθησαν οι λόγοι που επέβαλαν την αφαίρεση στις περιπτώσεις που απαιτείται να γίνουν διορθωτικές ενέργειες, τηρούνται όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις και έχουν καταβληθεί τυχόν επιβληθέντα πρόστιμα σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 9 της παρούσας.

7. Σε περίπτωση υποτροπής, ήτοι διαπίστωσης μέσα σε ένα έτος της ίδιας παράβασης συνεπεία της οποίας αφαιρέθηκε προσωρινά η άδεια λειτουργίας, επιβάλλεται η διοικητική κύρωση της προσωρινής αφαίρεσης της άδειας λειτουργίας για το διπλάσιο χρονικό διάστημα από το προβλεπόμενο.

ΑΡΘΡΟ 5: ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΠΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΚΤΕΟ

1. Την οριστική αφαίρεση της άδειας λειτουργίας ΙΚΤΕΟ, επισύρουν:

α. Η έκδοση ΔΤΕ χωρίς τη διενέργεια τεχνικού ελέγχου.

β. Η λειτουργία ΙΚΤΕΟ κατά το χρονικό διάστημα που η άδεια λειτουργίας του έχει αφαιρεθεί προσωρινά.

γ. Η δεύτερη υποτροπή, ήτοι η διαπίστωση μέσα σε ένα έτος της ίδιας παράβασης συνεπεία της οποίας:

i) αφαιρέθηκε προσωρινά η άδεια λειτουργίας για δεύτερη φορά, κατ’ εφαρμογή της παρ. 7 του άρθρου 4.

ii) επεβλήθη διπλάσιο πρόστιμο, κατ’ εφαρμογή της παρ. 6 του άρθρου 3.

2. Στην έννοια της οριστικής αφαίρεσης της άδειας λειτουργίας περιλαμβάνεται και η στέρηση του δικαιώματος του φορέα ΙΚΤΕΟ (φυσικού ή νομικού προσώπου) για απόκτηση νέας άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ΙΚΤΕΟ στο σύνολο της Επικράτειας. Προκειμένου περί νομικού προσώπου, η απαγόρευση αυτή ισχύει και για τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία μετέχουν οπωσδήποτε στη διοίκηση ή εκπροσωπούν ή/και δεσμεύουν με οποιονδήποτε τρόπο το νομικό πρόσωπο.

ΑΡΘΡΟ 6: ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΚΤΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΚΤΕΟ

1. Την κύρωση της προσωρινής αφαίρεσης του πιστοποιητικού ελεγκτή ΙΚΤΕΟ, διάρκειας δέκα (10) ημερών, επισύρει η διενέργεια τεχνικού ελέγχου ενός οχήματος σε χρόνο μικρότερο του ελάχιστου καθοριζόμενου.

2. Την κύρωση της προσωρινής αφαίρεσης του πιστοποιητικού ελεγκτή ΙΚΤΕΟ, επισύρει η μη διαπίστωση, κατά τον τεχνικό έλεγχο, υφιστάμενων ελλείψεων ή, αντίστροφα, η καταγραφή μη υφιστάμενων ελλείψεων, ως εξής:

α. Διάρκειας δέκα (10) ημερών για άνω των πέντε (5) δευτερευουσών ελλείψεων, είτε αυτές αφορούν σε ένα ή σε περισσότερα σχήματα.

β. Διάρκειας είκοσι (20) ημερών για μία (1) σοβαρή έλλειψη.

γ. Διάρκειας ενός (1) μηνός για μία (1) επικίνδυνη έλλειψη.

3. Την κύρωση της προσωρινής αφαίρεσης του πιστοποιητικού ελεγκτή ΙΚΤΕΟ, διάρκειας τριών (3) μηνών, επισύρουν:

α. Η συμμετοχή στην πράξη της περίπτωσης α΄ της παρ. 3 του άρθρου 4 της παρούσας απόφασης.

β. Η διενέργεια ελέγχων ή/και η έκδοση ΔΤΕ όταν το πιστοποιητικό ελεγκτή ΙΚΤΕΟ έχει λήξει ή μετά τη διενέργεια ελέγχων από προσωπικό που δεν είναι εφοδιασμένο με πιστοποιητικό ελεγκτή ΙΚΤΕΟ.

4. Σε περίπτωση υποτροπής ήτοι διαπίστωσης μέσα σε ένα έτος της ίδιας παράβασης συνεπεία της οποίας αφαιρέθηκε προσωρινά το πιστοποιητικό ελεγκτή ΙΚΤΕΟ, επιβάλλεται η διοικητική κύρωση της προσωρινής αφαίρεσης του πιστοποιητικού ελεγκτή ΙΚΤΕΟ για το διπλάσιο χρονικό διάστημα από το προβλεπόμενο.

5. Την κύρωση της οριστικής αφαίρεσης του πιστοποιητικού ελεγκτή ΙΚΤΕΟ επισύρει η δεύτερη υποτροπή, ήτοι η διαπίστωση μέσα σε ένα έτος της ίδιας παράβασης συνεπεία της οποίας αφαιρέθηκε προσωρινά το πιστοποιητικό ελεγκτή ΙΚΤΕΟ για δεύτερη φορά, κατ’ εφαρμογή της παρ. 4 του παρόντος άρθρου. Στην έννοια της οριστικής αφαίρεσης του πιστοποιητικού ελεγκτή ΙΚΤΕΟ περιλαμβάνεται και η στέρηση του δικαιώματος του ελεγκτή για απόκτηση νέου πιστοποιητικού.

6. Το πιστοποιητικό ελεγκτή ΙΚΤΕΟ που αφαιρέθηκε προσωρινά, επαναχορηγείται μετά την παρέλευση του χρόνου αφαίρεσής του.

ΑΡΘΡΟ 7: ΟΡΓΑΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ ΑΔΕΙΑ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΚΤΕΟ

1. Η διαπίστωση των αναφερόμενων στα προηγούμενα άρθρα παραβάσεων της παρούσας γίνεται εξ αποστάσεως και με επιτόπιους ελέγχους.

2. Ως όργανα των εξ αποστάσεως διενεργούμενων ελέγχων ορίζονται:

α. Η Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΔΤΕΟ) του ΥΠΥΜΕΔΙ, με βάση τα αποστελλόμενα ή υποβαλλόμενα από τα ΙΚΤΕΟ στοιχεία και την επεξεργασία των στατιστικών στοιχείων για τη λειτουργία των ΙΚΤΕΟ που της παρέχονται από τη Διεύθυνση Οργάνωσης και Πληροφορικής (ΔΟΠ) του ΥΠΥΜΕΔΙ.

β. Η Διεύθυνση Οργάνωσης και Πληροφορικής (ΔΟΠ) του ΥΠΥΜΕΔΙ για παραβάσεις που αφορούν στη λειτουργία του Μηχανογραφικού Συστήματος και μπορούν να διαπιστωθούν εξ αποστάσεως, με μηχανογραφικά μέσα. Συνδρομή στο ανωτέρω έργο δύναται να παρασχεθεί από παρόχους υπηρεσιών πιστοποίησης ηλεκτρονικής υπογραφής εγγεγραμμένους στο μητρώο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, που διαθέτουν τη σχετική τεχνογνωσία.

γ. Οι αρμόδιες Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων των κατά τόπους Περιφερειών, με βάση τα στοιχεία που οι ίδιες διαθέτουν, καθώς και μέσω της γραπτής ενημέρωσης από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης ΑΕ, με βάση τις εκθέσεις Μη Συμμορφώσεων που συντάσσονται κατά τις τακτικές και έκτακτες αξιολογήσεις που διενεργούνται στα ΚΤΈΟ, στα πλαίσια της χορήγησης, διατήρησης και ανανέωσης της διαπίστευσης σύμφωνα με το Πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ ISO/EEC 17020 και την ισχύουσα νομοθεσία, εφόσον σχετίζονται με τις παραβάσεις των άρθρων 3, 4, 5 και 6 της παρούσας.

Το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης ΑΕ υποχρεούται, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας, να διακινεί τις σχετικές πληροφορίες που αφορούν στα ΚΤΕΟ, χωρίς την συναίνεση αυτών, στα όργανα ελέγχου του παρόντος άρθρου.

3. Ως όργανα των επιτόπιων διενεργούμενων ελέγχων ορίζονται:

α. Οι Επιθεωρητές − Ελεγκτές του ΣΕΕΥΜΕ. Η εντολή διενέργειας του ελέγχου δίδεται από το Γενικό Επιθεωρητή του Σώματος.

β. Υπάλληλοι των κλάδων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (TE), ή υπάλληλοι του κλάδου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) με ισχύον πιστοποιητικό ελεγκτή Δημοσίου ΚΤΕΟ, των Διευθύνσεων των Περιφερειακών Ενοτήτων των κατά τόπους Περιφερειών και ειδικότερα.

i) Για τους ελέγχους των ΙΚΤΕΟ της Περιφέρειας, υπάλληλοι όλων των Διευθύνσεων, εκτός των υπαλλήλων των Δημοσίων ΚΤΕΟ.

ii) Για τους ελέγχους των Δημόσιων ΚΤΕΟ της Περιφέρειας, υπάλληλοι όλων των Διευθύνσεων, εκτός των Διευθύνσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών και ΚΤΕΟ.

Η εντολή διενέργειας του ελέγχου δίδεται από το αρμόδιο όργανο της Περιφέρειας, σύμφωνα με τα παραπάνω οριζόμενα. γ. Υπάλληλοι του ΥΠΥΜΕΔΙ:

i) Των κλάδων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ) και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (TE).

ii) Της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Πληροφορικής, για ελέγχους του Μηχανογραφικού Συστήματος των ΚΤΕΟ.

Συνδρομή στο ανωτέρω έργο δύναται να παρασχεθεί από παρόχους υπηρεσιών πιστοποίησης ηλεκτρονικής υπογραφής εγγεγραμμένους στο μητρώο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, που διαθέτουν τη σχετική τεχνογνωσία.

Η εντολή διενέργειας του ελέγχου δίδεται από το Γενικό Γραμματέα του ΥΠΥΜΕΔΙ.

4. Οι επιτόπιοι έλεγχοι διενεργούνται από διμελείς τουλάχιστον ομάδες, συγκροτούμενες από τα κατά τα ανωτέρω οριζόμενα ελεγκτικά όργανα. Εφόσον η ομάδα συγκροτείται από υπαλλήλους των Περιφερειών ή του ΥΠΥΜΕΔΙ, ένα τουλάχιστον μέλος της είναι των κλάδων ΠΕ Μηχανικών ή TE Μηχανικών.

5. Οι επιτόπιοι έλεγχοι διενεργούνται μετά από ενδείξεις μη ορθής λειτουργίας των ΙΚΤΕΟ ή μετά την υποβολή καταγγελίας κατόπιν αξιολόγησής της, από την οποία κρίνεται η αναγκαιότητα διενέργειας επιτόπιου ελέγχου, ή σε τυχαία επιλογή ΙΚΤΕΟ προς έλεγχο στα πλαίσια της παρακολούθησης της ορθής λειτουργίας του συστήματος του τεχνικού ελέγχου οχημάτων στη χώρα μας.

ΑΡΘΡΟ 8: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΚΥΡΩΣΕΩΝ

1. Τα όργανα ελέγχου του παραπάνω άρθρου 7 συντάσσουν έκθεση με την οποία βεβαιώνουν τις τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν και την υποβάλουν στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία λειτουργεί το ΙΚΤΕΟ, στο ΣΕΕΥΜΕ, τη ΔΤΕΟ και, κατά περίπτωση, στη ΔΟΠ του ΥΠΥΜΕΔΙ.

2. Η ανωτέρω έκθεση αποστέλλεται από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας, με συστημένη επιστολή με απόδειξη παραλαβής, στο νόμιμο εκπρόσωπο του ελεγχόμενου ΙΚΤΕΟ και, κατά περίπτωση, στον ελεγκτή του ΙΚΤΕΟ. Στο έγγραφο αυτό επισημαίνεται ότι ο παραβάτης δικαιούται εντός προθεσμίας πέντε (5) εργάσιμων ημερών, από την επομένη της ημέρας παραλαβής του εγγράφου, να εκθέσει εγγράφως τις τυχόν αντιρρήσεις του στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας. Αν οι αντιρρήσεις αυτές κριθούν βάσιμες, διαγράφεται η παράβαση και η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας ενημερώνει εγγράφως το ΣΕΕΥΜΕ, τη ΔΤΕΟ και, κατά περίπτωση, τη ΔΟΠ του ΥΠΥΜΕΔΙ. Σε αντίθετη περίπτωση, επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τα άρθρα 3, 4, 5 και 6 της παρούσας διοικητικές κυρώσεις, με αιτιολογημένη απόφαση του Γενικού Διευθυντή Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας και με βάση τη σχετική έκθεση του οργάνου ελέγχου. Η ως άνω απόφαση, με την οποία επιβάλλονται κυρώσεις σε ΙΚΤΕΟ, κοινοποιείται απαραιτήτως στην αρμόδια ΔΟΥ.

3. Η ανωτέρω απόφαση αποστέλλεται, με συστημένη επιστολή με απόδειξη παραλαβής, στο νόμιμο εκπρόσωπο του ΙΚΤΕΟ και, κατά περίπτωση, στον ελεγκτή ΙΚΤΕΟ, κοινοποιείται δε και στο Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης ΑΕ. Με το έγγραφο αυτό καλείται ο εκπρόσωπος ή ο ελεγκτής εντός προθεσμίας πέντε (5) εργασίμων ημερών, από την επόμενη της ημέρας παραλαβής του εγγράφου, να παραδώσει την άδεια λειτουργίας ή το πιστοποιητικό ελεγκτή στην αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας και να καταβάλει το τυχόν επιβαλλόμενο πρόστιμο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο επόμενο άρθρο 9 της παρούσας. Μετά την πάροδο άπρακτης της προθεσμίας των πέντε (5) ημερών, η άδεια λειτουργίας ή το πιστοποιητικό ελεγκτή παύουν αυτοδίκαια να ισχύουν. Η ΔΟΠ διακόπτει τη διασύνδεση του ΙΚΤΕΟ με το δικτυακό τόπο του ΥΠΥΜΕΔΙ.

4. Ως ημερομηνία επιβολής της κύρωσης της αφαίρεσης της άδειας λειτουργίας του ΙΚΤΕΟ ή του πιστοποιητικού ελεγκτή ΙΚΤΕΟ, λαμβάνεται η ημερομηνία παράδοσης της άδειας λειτουργίας ή του πιστοποιητικού ελεγκτή ή η επόμενη ημέρα από την κατά την προηγούμενη παράγραφο πενθήμερη προθεσμία.

ΑΡΘΡΟ 9: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ

1. Το διοικητικό πρόστιμο που επιβάλλεται σύμφωνα με τις διατάξεις των ανωτέρω άρθρων, αποτελεί έσοδο του Δημοσίου και καταβάλλεται στην αρμόδια ΔΟΥ.

2. Το ποσό του διοικητικού προστίμου εισπράττεται με διπλότυπο είσπραξης στον ΚΑΕ 3739 με την ονομασία «Λοιπά πρόστιμα και χρηματικές ποινές επιβαλλόμενες από δικαστήρια και δημόσιες γενικά αρχές». Αντίγραφο του παραστατικού καταβολής του προστίμου υποβάλλεται στην αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας, σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από την έκδοση του.

ΑΡΘΡΟ 10: ΕΛΕΓΧΟΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΚΤΕΟ

Τα όργανα ελέγχου του άρθρου 7 διενεργούν ελέγχους και στα Δημόσια ΚΤΕΟ για τη διαπίστωση της τήρησης των όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας τους, όπως καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 3 του άρθρου 41 του ν. 2963/2001, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 5 του ν. 3897/2010.

Τα όργανα ελέγχου συντάσσουν έκθεση με την οποία βεβαιώνουν τις τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν ως προς την τήρηση των όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας του Δημοσίου ΚΤΕΟ και την υποβάλλουν στον οικείο Περιφερειάρχη ή αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη προς λήψη απόφασης αναστολής της λειτουργίας του Δημοσίου ΚΤΕΟ μέχρι την αποκατάσταση της παράβασης, σε περίπτωση μη τήρησης των όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας του, επιφυλασσομένων κατά τα λοιπά των διατάξεων του Πειθαρχικού Δικαίου για τους ελεγχόμενους υπαλλήλους του ΚΤΕΟ.

Η ανωτέρω έκθεση κοινοποιείται στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία λειτουργεί το Δημόσιο ΚΤΕΟ, στο ΣΕΕΥΜΕ, τη ΔΤΕΟ και, κατά περίπτωση, στη ΔΟΠ του ΥΠΥΜΕΔΙ.

ΑΡΘΡΟ 11: ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 14 Δεκεμβρίου 2011

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ

ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ